Idrætssamvirkets bestyrelse er med til at styrke, udvikle og repræsentere foreningsbevægelsen i Aarhus, og til årsmødet den 12. maj 2026 er der valg til bestyrelsen. Der er to ledige pladser, så hvis du har lyst til at være med, er det nu, du skal melde dig.
Idrætssamvirkets overordnede mål er at fremme og skabe bedre vilkår for idrætten i Aarhus. Som medlems- og interesseorganisation arbejder vi for at hjælpe, udvikle og rådgive vores medlemmer.
Idrætssamvirket deltager i politiske møder og fungerer som foreningsbevægelsens talerør. Vi arbejder altid konstruktivt og løsningsorienteret og tager ansvar for, at Aarhus fortsat er en god by at leve i. Vi ønsker at være en central samarbejdspartner på det brede idrætsområde og den foretrukne sparringspartner for det lokale foreningsliv. Det har vi arbejdet for siden 1898.
Vi arbejder lige nu med flere aktuelle emner i Aarhus:
- Etablering af flere idrætsfaciliteter (og øget tempo i opførelsen af dem).
- Sikring af plads til idrætten i den nye bydel på Pier 3, Aarhus Ø.
- Frisættelse af foreningslivet fra unødvendige bureaukratiske byrder.
- Ansættelse af foreningsudviklere i foreningerne.
- Grøn omstilling af det aarhusianske foreningsliv.
Dette er blot nogle af de emner, som bestyrelsen er med til at sætte retningen for.
Fortsæt den rivende udvikling
Bestyrelsen har netop vedtaget en ny strategi, så du får fra start mulighed for at få indflydelse på, hvordan vi skal styrke foreningsidrætten i Aarhus. Vi står et stærkt sted, hvor vores politiske dialog er styrket, og vores kontakt til baglandet er i vækst. Vi har været igennem en rivende udvikling de senere år, og vi håber, at du har lyst til at bidrage til den fortsatte rejse.
Bestyrelsens vigtigste opgaver:
- At sætte den overordnede retning for Idrætssamvirket.
- At vedtage strategi, handleplaner og budgetter.
- At følge op på strategier, indsatser og økonomi.
- At bevilge midler til projektansøgninger.
- At repræsentere Idrætssamvirket både internt og eksternt.
Som bestyrelsesmedlem får du konkret erfaring med strategisk ledelse, politisk interessevaretagelse og økonomisk prioritering. Du kommer tæt på spændende foreningsprojekter, bidrage til udvikling og indgå i vores løbende dialog med politikere og forvaltningen i Aarhus Kommune.
Bestyrelsen mødes 4-6 gange årligt i nogle timer. Derudover arbejder bestyrelsen i forskellige udvalg mellem møderne. Vi lægger vægt på et effektivt og fokuseret samarbejde, hvor der er plads til både ambitioner og et civilt arbejdsliv.
Vi leder efter forskellige profiler og kompetencer, så tøv ikke med at række ud til en uforpligtende snak om, hvordan du kan gøre en forskel for idrætten i Aarhus.
Du er meget velkommen til at kontakte sekretariatschef Martin Borch tlf. 29 16 09 18 eller bestyrelsesformand Jens Bundgaard tlf. 60 75 36 97, hvis du ønsker at drøfte nærmere


