Prisen som Årets Idrætsleder 2025 går til Jesper Uth, hovedformand fra tst. Prisen blev uddelt tirsdag aften ved Idrætssamvirket Aarhus’ årsmøde.
Kåringen af Jesper Uth sker på baggrund af, hvordan han har taget ekstra ansvar i en særligt udfordrende tid:
”Jesper Uth er indbegrebet af en moderne og handlekraftig idrætsleder, der træder til, når fællesskabet har allermest brug for det. Da TST Idrætsforening i 2024 stod i sin værste krise nogensinde – truet af konkurs og ramt af et alvorligt tillidsbrud – valgte Jesper ikke den lette udvej. I stedet påtog han sig det enorme ansvar at lede både badmintonafdelingen og hovedforeningen simultant for at sikre klubbens overlevelse,” lød det bl.a. fra Idrætssamvirkets bestyrelsesmedlem Mie Kjer Thomsen, da prisen blev overrakt til Jesper Uth.
”Jesper leder ikke ved diktat, men ved at inkludere og motivere; han har skabt en kultur, hvor frivillige føler sig set, og hvor troen på fremtiden er genopstået,” lød det bl.a. i begrundelsen, som Mie Kjer Thomsen, der er bestyrelsesmedlem i Idrætssamvirket Aarhus, læste op under kåringen af Jesper Uth.


